Pirmą kartą gimdančios moterys dažniausiai nė nenutuokia, kas iš tiesų jų laukia, todėl jas gali apimti dvejopi jausmai. Vienos nebijo todėl, kad tiesiog nežino, kas jų laukia, o kitos paniškai bijo, nes yra įbaugintos aplinkinių. Labai svarbu, ką apie vaikelio atėjimą į šį pasaulį girdėjote iš savo mamos. Kančia nėra tapati blogiui ir tam tikra vertinga patirtis kaip iniciacija dažnai ateina būtent per skausmą ir išbandymus. O gimdymas yra bene įspūdingiausia fizinė ir emocinė patirtis moters gyvenime.

SĄMONINGAS LAUKIMAS 

Šioje sąvokoje sutelpa ir sveikas gyvenimo būdas, ir pozityvus mąstymas, ir streso mažinimas, ir mankštų bei baseino lankymas. Viskuo domėkitės, eikite į paskaitas besilaukiančioms, skaitykite knygas, specialius straipsnius.

Didelį vaidmenį vaidina jūsų pačios požiūris ir lūkesčiai, todėl prieš gimdymą turėtumėte pasisemti kuo daugiau žinių, kad visi jūsų sprendimai, susiję su kūdikio gimimu, būtų paremti įvairiapuse informacija.

Į aktyvų laukimą įtraukite ir vyrą. Jei norite, rašykite dienoraštį. Sąmoningas kūdikio laukimas ir žinios mažina gimdymo baimę, pora labiau atsipalaiduoja ir džiaugsmingai laukia didžiosios dienos.

MANKŠTA BESILAUKIANČIOMS

Gimdymas yra stiprus fizinis krūvis, todėl jam geriau ruoštis stiprinant kūną mankštinantis ar baseine. Be to, jei sportuosite, po gimdymo atsigausite kur kas greičiau.

GIMDYMO APLINKA

Apsilankykite skirtinguose gimdymo namuose, išklausykite paskaitas, apžiūrėkite gimdyklas ir pasidomėkite, kurie gydytojai propaguoja jums priimtinas pažiūras. Iš anksto nuspręskite, kokioje padėtyje stanginsitės, ir pasikonsultuokite su savo ginekologu ar gimdymą priimsiančiu gydytoju. Medicinos personalas tikrai neprieštaraus, jei gros jūsų mėgstama muzika. Tai puikiai atpalaiduoja, pakelia nuotaiką ir greitina gimdymą.

ATSIPALAIDAVIMAS

Išmokite atpalaiduoti savo žandikaulį. Dantis stipriai sukandame dažniausiai dėl pykčio, įtampos ar streso, todėl ir visas kūnas tuo pat metu įsitempia. Nėštumo metu išmokusi atpalaiduoti žandikaulį, gimdydama sugebėsite nesukąsti dantų ir neįtempti viso kūno raumenų.

PLYŠIMŲ PREVENCIJA

Nors tarpvietės raumenys yra elastingi ir lengvai išsitempia išleisdami mažylį į pasaulį, nevenkite pasidomėti prevencinėmis plyšimų priemonėmis.

Dažniausiai tarpvietė plyšta dėl infekcijos, pakartotinio gimdymo, netinkamo gimdyvės elgesio ar akušerės komandų neklausymo. 

Stiprinti tarpvietės raumenis padės Kėgelio pratimai ir tarpvietės masažas. Kol pilvukas mažas, masažą galite atlikti pati, tačiau pilvukui padidėjus be vyro pagalbos neišsiversite. Nepamirškite, kad atlikdami masažą turite laikytis ypatingos higienos ir naudoti tam skirtą aliejų.

Kėgelio pratimus lengviausia atlikti gulint, nes tada neapkraunama nugara. Pratimo esmė – įtempti ir atpalaiduoti tarpvietės raumenis. Šis suvokimas ypač praverčia gimdant, kai reikia maksimaliai atpalaiduoti tarpvietės raumenis. ATLIKIMAS: įkvėpdama švelniai įtempkite tarpvietės raumenis ir pamažu traukite juos gilyn, tarsi keltumėte tarpvietę link bambos. Iškvėpdama atpalaiduokite raumenis vėl į paviršių. Labai svarbu neįtempti pilvo raumenų! Atlikite pratimą 2–3 kartus per dieną po 5–10 min.

JUDĖJIMAS SĄRĖMIŲ METU

Sąrėmių metu būkite aktyvi. Judėkite po palatą, koridoriais, keiskite padėtis, ieškokite patogios padėties gimdyti, sąmoningai kvėpuokite, nepamirškite skausmą mažinančio masažo ir vandens procedūrų. Prisiminkite, kad yra tikrai efektyvių padėčių, kuriose gali dalyvauti partneris. Dar gerokai prieš gimdymą pasipraktikuokite šias padėtis namuose.

Judėjimas gerokai sumažina skausmus ne tik todėl, kad nukreipia gimdyvės mintis. Visų pirma, skausmo slenkstis priklauso nuo kraujotakos. Sąrėmio metu gimdos raumenys susitraukia ir sunaudoja daug energijos, o pagrindinis energijos šaltinis yra deguonis.

Jei kūno padėtis nejudri, kraujotaka sulėtėja ir sumažėja deguonies patekimas į gimdos raumenis. Kartu stiprėja ir skausmas. Taigi aktyvus elgesys sąrėmių metu yra gera skausmo malšinimo priemonė. Ypač veiksmingas yra dubens siūbavimas ir sukimas aštuoniuke – taip gimdos kaklelis greičiau atsivėrinėja ir kūdikis lengviau slenka gimdymo takais.

SKAUSMO MALŠINIMAS

Užsiėmimuose ir paskaitose besilaukiančioms galite išmokti taisyklingai kvėpuoti gimdymo metu, masažo ir kūno padėčių, padėsiančių per sąrėmius. Būtinai apsilankykite paskaitose apie gimdymą kartu su vyru, kad būtumėte pasiruošę abu.

Dalyvaukite gimdyme visu 100 proc., o ne vien atsiduokite į medikų rankas. Akušerei bus daug lengviau atlikti savo darbą, jei mokėsite taisyklingai kvėpuoti, nuolat judėsite, sąrėmių metu keisite padėtis, o vyras, tarkime, atliks jums tinkantį masažą.

Jei gimdykloje yra galimybė naudotis dušu ar vonia, būtinai išbandykite vandens teikiamas skausmą malšinančias savybes. Šiltame vandenyje gerėja kraujotaka. Daugeliui labai padeda, kai sąrėmio metu vandens srove sukamaisiais judesiais vedžiojama per pilvą. Tarp sąrėmių apipilkite vandeniu veidą, pečius, nugarą, krūtinę ir kojas.

KEISKITE SUVOKIMĄ

Supraskite, kad gimdydama jaučiate sąrėmius, o ne tiesiog skausmą. Kai žmogus jaučia skausmą, jis nori tik vieno – kad skausmas liautųsi. Tačiau gimdymo metu jaučiami sąrėmiai neturi baigtis, jie turi stiprėti. Ir kuo jie stipresni, kuo dažnesni, tuo greičiau pasimatysite su savo mažyliu.Turite suvokti, kad gimdymas yra natūralus procesas, kurio rezultatas – kūdikis. Kai tai įsisąmoninsite, gimdymo metu jaučiami pojūčiai atrodys prasmingi ir netgi būtini, kad šį pasaulį natūraliu būdu išvystų jūsų mažylis.

 

 

Irena Strazdienė,  www.irenastrazdiene.wordpress.comwww.unijoga.lt

Viršelio nuotrauka  www.bundoo.com

Attachments:
FileDescription
Download this file (Doc1.pdf)Doc1.pdf
Download this file (favicon.png)favicon.png