b

Nėštumo kalendorius

  >  Nėštumas   >  Kodėl pykina ir ką daryti?

Kodėl pykina ir ką daryti?

Net iki 70–80 proc. besilaukiančių moterų kenčia nuo pykinimo. Dažniausiai šis simptomas pasireiškia rytais, tačiau iš esmės pykinti gali bet kuriuo paros metu. Paprastai pykinimą galima pajusti jau pirmąjį nėštumo mėnesį ir jis gali trukti iki 16 nėštumo savaitės ar net ilgiau.

Dažniau laukdamosi nuo pykinimo kenčia moterys:

  • besilaukiančios pirmojo kūdikio;
  • besilaukiančios dvynukų;
  • kurias pykina kelionių metu;
  • turinčios skrandžio problemų;
  • kurias pykino kontraceptinės tabletės;
  • kurių mamas, seserį taip pat pykino;
  • kurių anamnezėje yra migrenos priepuoliai;
  • kurios jaučiasi pavargusios, patiria stresą;
  • kurios suvartoja mažą skysčių kiekį.

Pykinimas besilaukiančiosioms neturėtų sukelti galvos ar pilvo skausmų, temperatūros, taip pat vemiant neturėtų pasirodyti kraujas.

Patarimai, jei pykina.

  1. Maisto kiekis. Patariama valgyti mažesniais kiekiais, bet dažnai, reguliariai, vidutiniškai kas dvi tris valandas.
  2. Išvengti pykinimo paūmėjimo galima valgant atvėsusį maistą, kuris nedirgina organizmo kvapais.
  3. Pusryčiai. Ypač svarbu – pusryčiai. Juos geriausia pasiruošti dar vakare, o ryte pusryčiauti lovoje. Esant vertikalioje pozicijoje maistas greičiau sukrinta, organizmas pradeda jį virškinti, todėl valgant ir kurį laiką po valgio geriausia sėdėti ar stovėti.
  4. Atlikti tyrimai parodė, kad vartojant imbierą, jo tabletes ar sirupą pykinimas gali sumažėti, nes augalas slopina skrandžio motoriką ir aktyvina žarnyno veiklą.
  5. Skysčiai. Organizmui trūkstant skysčių prasideda dehitratacija, kuri paūmina pykinimą ar vėmimą.
  6. Griežtas dienos ritmas, tinkamas poilsio ir kokybiško miego kiekis ypač pirmaisiais nėštumo mėnesiais padeda kovoti su pykinimu.
  7. Akupresūra. Galima pasitelkti tradicinę kinų medicinos techniką ar specialias akupresūrines apyrankes ant riešo.

Kitų mamų receptai

Nėščiosios mielai dalijasi patirtimi, išbandytomis priemonėmis, atrastais efektyviais receptais, kol atranda gelbstinčią formulę. Populiariausi besilaukiančiųjų patarimai:

  • Atsibudus ryte šio to užkrimsti ir tik tuomet keltis.
  • Dieną užkandžiauti.
  • Prieš pusryčius, tebegulint lovoje, išgerti puodelį vandens ir dar kurį laiką nesikelti.
  • Homeopatiniai lašiukai.
  • Imbieras, imbiero tabletės.
  • Pelyno arbata.
  • Stiklinė šaltų apelsinų sulčių arba šalto vandens su citrina ir ledukais.
  • Išgerti apie 3 litrus per dieną, bet mažais kiekiais.
  • Plaukimas ar nėščiųjų užsiėmimai vandenyje.
  • Riešinės (Sea Bands).
  • Mėtinės pastilės.
  • Šviežia citrina su cukrumi.
  • Riešutai, ypač migdolai.
  • Lašelinės. Ko gero, labiausiai rekomenduojamas būdas kovoti su prasta savijauta. Daugumai nėščiųjų, kenčiančių nuo pykinimo, neišvengiamai prasideda dehidratacija, todėl lašelinės, kuriomis atstatomas skysčių kiekis organizme, yra ypač veiksmingas būdas.
@Nėštumokalendorius, VšĮ „Mediapressa“, © naudoti tik gavus raštišką sutikimą. 
 Viršelio nuotrauka @PEXELS.

Komentarai