LAIKAS SAU IR VIDINIS GROŽIS

LAIKAS SAU IR VIDINIS GROŽIS

Kad ir kiek daug reikalų turėtume, dabar būtinai skirkite laiko sau. Juk gimus mažyliui kasdienių užduočių tikrai padaugės! Kada, jei ne dabar nusnausti popiečio miego, išeiti ramiai pasivaikščioti, o gal atvirkščiai – ilgiau pavakaroti mieste su draugėmis? Pajauskite, ko labiausiai norite, nes tik jūs tai žinote geriausiai! Klausykite savo vidinio balso.

Kuo daugiau ilsėkitės ir gerai išsimiegokite

Net jei naktį tenka dažnai keltis šlapintis, kartais vargina širdies permušimai, nemalonūs pojūčiai kojose ar nemiga, žinokite, kad tai laikina.

  1. Pabandykite kiek įmanoma patogiau įsitaisyti. Kai kurie gydytojai pataria nėščiosioms miegoti ant kairiojo šono.
  2. Esama įvairių pagalvių, pritaikytų ne tik kuo patogiau miegoti nėštumo metu, bet ir vėliau patogiai žindyti savo mažylį.
  3. Stenkitės gultis ir keltis tuo pačiu metu, prieš naktį nevalgyti sunkaus maisto ir daug negerti.
  4. O jei matote, kad niekaip nepavyksta užmigti, tiesiog atsikelkite ir paskaitykite knygą, paklausykite ramios muzikos ar užsiimkite kita jus džiuginančia veikla.

Tik nebūkite įsitempusi – pamatysite, kaip anksčiau ar vėliau užplūs snaudulys ir nuovargis.

 

Gerkite pakankamai vandens

Dėl visų jūsų organizme vykstančių procesų kraujo tūris ženkliai padidėja. Taigi, šiuo metu turite gerti daugiau skysčių, kad ši veikla vyktų sklandžiai. Pasistenkite per dieną išgerti 8–10 stiklinių vandens – taip sumažinsite vidurių užkietėjimo simptomus, nuovargį, galvos skausmą ir kitus nemalonius nėštumą lydinčius pojūčius. Jei nepatinka gryno vandens skonis, pabandykite paskaninti citrinų ar žaliųjų citrinų sultimis, trintomis uogomis.

Kiek reikia gerti nėščiosioms? Kaip atpažinti, kad trūksta vandens? Kaip išgerti tiek, kiek reikia?! Apie tai skaitykite „TIK NE PER MAŽAI VANDENS!“

Eksperimentuokite ir tikrai rasite sau skaniausią receptą!

 

Rinkis visavertį maistą

  1. Stenkitės per dieną valgyti bent 5–6 kartus. Geriau po nedaug, bet dažniau.
  2. Vartokite tik kokybiškus maisto produktus, atkreipkite dėmesį, kad juose būtų gausu folatų – jie ypač svarbūs vaisiaus nervinio vamzdelio vystymosi metu.
  3. Valgykite visadalių grūdų patiekalus, lęšius, šparagus, apelsinus.
  4. Kavos poveikis nėštumo metu vertinamas nevienareikšmiškai, todėl pabandykite rytinį kavos puodelį pakeisti vaisiais. Pamatysite, kaip kelios vynuogės, mangas, bananas ar obuolys suteiks energijos.

Daugiau patarimų apie svorio stebėjimą nėštumo metu, patarimai, jei svoris auga per greit, pilnavertį racioną rasite čia https://nestumokalendorius.lt/tag/mityba/

 

Šiek tiek daugiau dėmesio odai

Nėštumo metu padidėja pigmentacija aplink spenelius, vidinėse šlaunų pusėse, ant pilvo, lytinių organų. Nenuogąstaukite, praėjus keliems mėnesiams po gimdymo ši problema dažniausiai išnyksta savaime.

 

Odos pasikeitimai nėštumo metu ir pagimdžius, skaitykite plačiau. ODOS POKYČIAI. Kada reikia papildomai rūpintis?

  • Dėl spaudimo kojose gali formuotis išsiplėtusios venos. Dėvėkite kompresines kojines ir mankštinkitės. Venų išsiplėtimas vargina didžiąją dalį nėščiųjų, tačiau dažniausiai situacija pagerėja ir be medicininio gydymo, po gimdymo praėjus pusmečiui ar metams.
  • Kūne 50 proc. padidėja kraujo kiekis, todėl jaučiamas karštis ir gali pasireikšti vadinamasis ,,nėščiųjų odos švytėjimas“.
  • Dėl padidėjusios pigmentacijos krūtų speneliai tampa tamsesni, krūtų areolės padidėja.
  • Apie 75 proc. būsimų mamyčių ant pilvo atsiranda vadinamoji vidurinė linija. Ji patamsėja dėl hormonų, dėl kurių patamsėja ir krūtų speneliai. Ši linija driekiasi per pilvo vidurį iki gaktikaulio.
  • Strijos – dar vienas estetinis nepatogumas. Jų gali atsirasti ant pilvo, krūtų, sėdmenų ar šlaunų, ypač trečiajame nėštumo trimestre.

Jei nerimaujate dėl šio staigaus odos pokyčio, vartokite specialius maisto papildus su kolagenu. Kolagenas yra pagrindinis jungiamojo audinio komponentas. Kadangi su amžiumi organizmas jo gamina vis mažiau, tik papildomas šios medžiagos vartojimas suteiks odai skaistumo ir stiprins plaukus bei nagus.

@Nėštumokalendorius, VŠĮ „Mediapressa“, © naudoti tik gavus raštišką sutikimą.

Rašyti komentarą